sábado, febrero 26, 2005

ALFONS QUINTÀ borda un artículo (via Via Fora, valga la redundancia) que trata sobre un problema casi de índole psiquiátrica: la pasión que sienten los partidos de izquierda de los países latinos por un paleopolítico como Chirac, a quien prefieren por encima de Blair que, en teoría es -o debería ser- más próximo a ellos ideológicamente. El artículo está en catalán; usad Internostrum si necesitáis ayuda (¡que es gratis y no lleva ningún recargo del 3%). Un adelanto:
Compaginar l'entesa amb el mil·lenarisme comunista, amb l'admiració per un personatge de la dreta dura (amb passat feixistitzant), com és Chirac, seria impensable si no existís un element comú que pretén explicar-ho tot: l'antiamericanisme.

Ens trobem davant una definició política per la via negativa i basada en una vaguetat, atès que en el sac del rebuig genèric dels Estats Units s'hi pot posar de tot. Usar aquesta demagògia com a substitut de visions i definicions serioses i específiques mostra fins a quin punt una gran part de l'esquerra del món llatí ha perdut el nord. Prefereix la passió ideològica antiliberal de Chirac a encarar amb pragmatisme i modernitat els problemes reals.
Venga, a leerlo entero, que de paso practicáis catalán. Y así, cuando las televisiones nacionales informen sobre el tsunami generado por el maragallemoto del pasado jueves, con esas olas gigantes que están viniendo a toda velocidad y que amenazan con arrasar el oasis, entenderéis las declaraciones de sus protagonistas sin necesidad de leer los subtítulos.